Schrijf je in voor de nieuwsbrief:

Nieuwsberichten

Psalm 83 toegevoegd

Geschreven op

De Nieuwe Psalmberijming heeft Psalm 83 afgerond en toegevoegd op de website Het is opvallend in deze psalm dat de zaak van de Israëlieten samenvalt met die van God. Een aanval van de vijanden op Israël is ook een aanval op God zelf. E Lees meer »

Psalm 66 toegevoegd

Geschreven op

De Nieuwe Psalmberijming heeft Psalm 66 afgerond en toegevoegd op de website In deze tekst wordt de grootheid van God bezongen aan de hand van zijn daden in de geschiedenis. Die daden, als uitingen van het verbond, vormen het vaste fundament voor het oudtestamentische geloof. Lees meer »

Psalm 135 toegevoegd

Geschreven op

De Nieuwe Psalmberijming heeft Psalm 135 afgerond en toegevoegd op de website Deze psalm gaat over het dienen van JHWH alleen. De psalmist overziet de godsdienstige pluraliteit en ‘globalisatie’ van zijn tijd en de uitdagingen die dit stelt voor de trouw van Israël aan één God die bovendien onzic... Lees meer »

Psalm 88 toegevoegd

Geschreven op

De Nieuwe Psalmberijming heeft Psalm 88 afgerond en toegevoegd op de website Als psalmen zich richten op het leven in zijn totaliteit, vertelt Psalm 88 op krachtig toon iets heel belangrijks over het leven: niet elk levensverhaal loopt goed af. Maar zoals Job geeft de schrijver het gebed niet op. Lees meer »

Psalm 64 toegevoegd

Geschreven op

De Nieuwe Psalmberijming heeft Psalm 64 afgerond en toegevoegd op de website In deze psalm worden mensen genoemd die door intriges en complotten rechtvaardigen naar het leven staan. Zij communiceren niet rechtstreeks, maar via slinkse wegen richten zij hun aanvallen op iemand. Lees meer »

Psalm 34 toegevoegd

Geschreven op

De Nieuwe Psalmberijming heeft Psalm 34 afgerond en toegevoegd op de website Dit lied, dat een combinatie vormt van getuigenis en onderwijzing, bezingt de verlossing die de HEER geeft wanneer zij die leven uit ontzag voor Hem, in nood verkeren. Lees meer »

Steun onze missie

Steun ons werk om de psalmen te herdichten in de taal van nu.

Betaal met iDEAL

of word vriend van Stichting Dicht bij de Bijbel voor € 37,50 per jaar en ontvang een uniek welkomstgeschenk.

Laatste nieuws

Psalm 83 toegevoegd

Lees meer »

Psalm 66 toegevoegd

Lees meer »

Psalm 135 toegevoegd

Lees meer »

Bundel De NieuwepsalmberijmingDe steun van een vrienden- kring die elk jaar een be- scheiden steentje bijdraagt is onmisbaar voor ons.

Word daarom vriend van stichting Dicht bij de Bijbel en ontvang het boek 'Alleen Uw liefde laat mij leven' t.w.v. € 18,99 geheel gratis!