Schrijf je in voor de nieuwsbrief:

Persbericht "Nieuwe psalmberijmingen voor het voetlicht"

Geschreven op

Dicht bij de Bijbel presenteert op 7 november nieuwe bundel

APELDOORN – Stichting Dicht Bij de Bijbel presenteert zaterdag 7 november een eerste bundel met dertig nieuwe berijmingen van bekende psalmen. De presentatie vindt plaats in de Ebenhaëzerkerk te Apeldoorn en begint om 20.00 uur.

Tijdens de tijdens de avond wordt het werk van De Nieuwe Psalmberijming in diverse muziekstijlen ten gehore gebracht. Muzikale medewerking verleent het combo van De Nieuwe Psalmberijming en de TUA-cantorij onder leiding van Wouter Beinema. Ook is er veel ruimte voor samenzang uit De Nieuwe Psalmberijming. De organisten zijn Arjan Versluis en Chiel Jan van Hofwegen.

De Nieuwe Psalmberijming is een initiatief van de stichting Dicht bij de Bijbel. Deze stichting wil de inhoud van de Bijbel op een aansprekende manier toegankelijk maken door eigentijdse Schriftberijmingen te verspreiden. In de loop van 2014 is de stichting gestart met De Nieuwe Psalmberijming. Inmiddels zijn er circa 60 psalmen afgerond, die op de website van de stichting te vinden zijn.

Uiteraard is er de mogelijkheid om de nieuwe bundel, uitgegeven bij Boekencentrum, aan te schaffen.
De toegang is gratis; er is een collecte t.b.v. stichting Dicht bij de Bijbel.

De psalmen waren het liedboek van Jezus. Hij droeg ze in zijn hart. Op de meest kritieke momenten horen we Jezus de psalmen herhalen die Hij heeft geleerd. In onze kerkelijke liedcultuur mogen we de psalmen op de Geneefse melodieën niet verliezen. Deze zijn voor velen vertrouwd en zijn nog altijd gemakkelijk te zingen onder begeleiding van verschillende instrumenten. De Nieuwe Psalmberijming biedt u een berijming die én eigentijds is én dicht bij de Bijbeltekst blijft.

De bundel is te bestellen via de website van Boekencentrum Zoetermeer

Bundel

De psalmen in deze bundel zijn geschreven door de dichters Jan Pieter Kuyper, Arie Maasland, Adriaan Molenaar, Jan Boom en Arjen Vreugdenhil.

80 pagina's | Paperback | Verschijnt ca: oktober 2015 | ISBN: 9789023970392 | Prijs € 9,90

◀  Naar het overzicht

Steun onze missie

Steun ons met een eenmalige bijdrage,

Betaal met iDEAL

of word vriend van Stichting Dicht bij de Bijbel voor € 37,50 per jaar en ontvang een uniek welkomstgeschenk.